Sæson 10 er godt i gang, og med den er kommet en række ændringer til AL programmet som kræver en forklaring.

Først og fremmest er sæson 10 nu en separat sæson, der ikke kan blandes med tidligere sæsoner. Dvs du kan godt spille sæson 10 eventyr med din sæson 8 eller 9 karakter, men du får absolut ingen rewards. Det samme gør sig gældende hvis du spiller andet end sæson 10 moduler med sin sæson 10 karakter. Dét kalder vi for Seasonality.

Reglerne for sæson 10 spil finder du på siden “Sæson 10 regler” under menu-punktet “AL-Regler”.

De tidligere sæsoner – sæsonerne 0 til og med 9 – kaldes nu for Historic sæsoner, det samme gør karaktererne. Dvs en karakter der er skabt efter sæson 9 reglerne, kan spille alle modulder fra sæson 0 og op til sæson 9 og få fuld udbytte heraf, jænfør sæson 9 reglerne.

Reglerne til sæson 9 spil finder du på siden “Sæson 9 regler” under menu-punktet “AL-Regler”.

Oven i dette findes så to yderligere kampagner.

Dream of the Red Wizards-kampagnen, kendetegnet med eventyr-koden DDxx-DRW, er en separat Historic-kampagne for karakterer fra level 5 og opefter. Dvs karakterer fra sæson 10 kan godt flytte over i Dreams of the Red Wizards kampagnen og spille videre, når de når level 5. Dette er der særlige regler for, du finder i sæson 10 regelmaterialet.

Oracle of War er den nyeste kampagne i settingen Eberron – en verden fuld af mystisk, intriger og magi-punk! Bemærk at du udelukkende kan bruge Players Handbook, Xanathar’s Guide to Everything og bogen Rising from the Last War til karakterskabelse, og dine Eberron karakterer kan ikke bytte magicitems med karakterer fra Forgotten Realms eller den anden vej rundt.

De aktuelle regler for karakterskabelse til kampagnen finder du på siden “Sæson 10 regler” under menu-punktet “AL-Regler”.

Her på siden kan du under feltet “Kategori” se, om et givent spil kører til sæson 10 eller historic-kampagnen.