Hjælp, jeg har problemer med hjemmesiden

Et nødråb vi ofte hører, særligt i Facebook-gruppen.

Vidste du, at der er en række ting du med fordel selv kan prøve inden du henvender dig til webmasteren?

– Jeg kan ikke logge ind/jeg får en ‘Siden kan ikke findes når jeg logger ind’
Vi har haft et IP filter på sitet, der gjorde at især østeuropæiske lande ikke kunne tilgå sitet pga store mængder spam derfra. Desværre har det vist sig, at een eller flere internetudbydere router deres data igennem netop østeuropa, hvorfor enkelte brugere ikke kunne tilgå sitet. IP filteret er nu pillet af, og de der tidligere havde problemer pga dette, skulle nu ikke længere opleve problemer med at logge ind.
Har du kontrolleret at du anvender korrekt brugernavn og adgangskode? Inden du melder fejl ind, så prøv lige at logge på med din email-adresse og dit kodeord istedet. Hvis dette virker, så er det dit brugernavn den er gal med. Måske du har brugt et mellemrum da du oprettede brugernavnet? I så fald er mellemrummet skiftet ud med ingenting, så indtaster du “Frk Nielsen” som brugernavn vil dit reelle brugernavn være “FrkNielsen”.
En anden mulighed er at clear’e cachen på din browser. Husk at gå til siden ‘about:blank’ først.

– Jeg får ikke mails fra sitet.
Dette ser vi fra tid til anden. Prøv at starte med at tjekke din spam-folder. I 9 ud af 10 tilfælde har vi kunnet finde mails’ne her. Hvis du heller ikke kan finde dem her, så ræk ud til webmasteren.

– Der står at der er en ledig billet, men jeg kan ikke tage den.
Du er stødt på den gamle, velkendte optælllings-bug vi har i Begivenheds-softwaren. Desværre vil leverandøren ikke rette fejlen fordi vi bruger gratis udgaven, så indtil jeg eller en anden får hacket et fix sammen, så må vi desværre leve med problemet. Det er træls, jep, I know.

Kan i bruge ovenstående? Skal vi lave en website FAQ side istedet?

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.