Wizards annoncerer nye systemer for belønninger i Sæson 8!

Wizards har for kort tid siden offentliggjort deres planlagte ændringer til belønningssystemerne for karakterer i sæson 8.

Du kan læse mere på http://dnd.wizards.com/articles/news/changes-dd-adventurers-league-rewards

Disse ændringer træder i kraft ugen før Sæson 8 starter, dvs. 30. august.

 

Her følger en kort oversigt over, hvad vi kan forvente:

Experience Checkpoints:

Slut med at udregne og holde styr på XP. Fra Sæson 8 stiger karakterer i level ved at indsamle experience checkpoints. De gives i stedet for XP efter endt modul, og Wizards åbner muligheden for at man kan få bonus-checkpoints ved i løbet af modulet at have opnået bestemte mål.

En karakter stiger i level efter at have indsamlet 4 checkpoints (tier 1) eller 8 checkpoints (tier 2-4).

Man indtjener et maksimum af 1 experience checkpoint pr. time, modulet er designet til, og pr. time i Hardcover.

Din karakter konverterer sine nuværende XP til experience checkpoints proportionelt.

Treasure Points

I stedet for at finde magiske items optjener karakterer nu treasure points. De kan bruges til at købe magiske items. Nogle magiske items er altid tilgængelige (fx +X Weapon/Armor/Shield), nogle er specielt tilgængelige i en given sæson (fx Portable Hole (!) i Sæson 8). De mere eksotiske magiske items skal også købes for treasure points, men de kan kun købes af en karakter der har unlocket dem i et modul, og kun 1 gang pr. unlock. Det betyder også at det er slut med at holde styr på Magic Item Count. Kører man moduler fra tidligere sæsoner kan man ikke beholde de permanente magiske items, men de unlockes til køb af alle karakterer i spillet.

De specifikke lister kan findes på
http://dnd.wizards.com/articles/news/changes-dd-adventurers-league-rewards

Der optjenes 1 treasure point for hver 2 timers forventet spilletid for et endt modul (tier 1-2) eller 1 treasure point for hver 1 times forventet spilletid for et endt modul (tier 3-4). I et hardcover gælder gruppens APL (APL 1-10: hver anden time; APL 11-20: hver time) og der gives for faktisk spillet tid.
Moduler fra Sæson 8 og frem specificerer selv, hvordan der skal uddeles treasure points.

Det fremgår også af den nye ALDMG at treasure points kan bruges til at købe ressurection spells (Raise Dead, Resurrection, True Ressurection) ved at bruge treasure points svarende til den ønskede spells pris som scroll. Andre spillere kan ikke bidrage treasure points til dette, men til gengæld kan en død karakter skylde treasure points, hvis de ikke har nok til at købe den nødvendige spell service. Den treasure point gæld skal så betales af, inden karakteren kan bruge treasure points på andet.

Man får heller ikke længere guld med sig fra sine moduler. Man får nu i stedet automatisk guld når man leveller op (Tier 1: 75g; Tier 2: 150g; Tier 3: 550g; Tier 4: 5500g). Derudover afhænger ens lifestyle nu af ens tier (Tier 1: modest; Tier 2: comfortable; Tier 3: wealthy; Tier 4: aristocratic)

Problematiske magiske items:
Visse problematiske magiske items fjernes øjeblikkeligt fra Adventurers League. De inkluderer:

  • Dawnbringer
  • Deck of Many Things
  • Drown
  • Giant-Sized Staff of Power (SKT)
  • Hazirawn
  • Holy Symbol of Ravenkind
  • Icon of Ravenloft
  • Ironfang
  • Lost Crown of Besilmer
  • Mask of the Dragon Queen
  • Mithral splintmail +1
  • Shield Guardian (and amulet)
  • Slaad Control Gem (any)
  • Staff of the Forgotten One
  • Sunsword
  • Tinderstrike
  • Waythe
  • WindvaneKarakterer med disse items mister dem, men får 12 treasure points som kompensation. Disse treasure points kan ikke gemmes, og skal bruges øjeblikkeligt på et tier appropriate magisk item.

Det samme gælder Spell Gems. Der gives 1 treasure point pr. spell level, den kunne indeholde, og de skal også bruges med det samme.

Crafting!

Man kan nu bruge reglerne i Xanthar’s Guide to Everything til at crafte healing potions og spell scrolls!

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.