Noobs

Hjem Fora Website feedback Noobs

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Mads Åkjær 3 måneder, 3 uger siden.

• Forfatter

Mads Åkjær
    Participant

Hej. Jeg syntes ikke sidens setup inviterer nye spillere ret godt. Indtil videre har jeg ledt og fundet regler for AL, jeg skal bare lige lave en k9nto hos DMGuild og downloade dem. Måske skal jeg også bruge roll20, men et andet sted anbefales dndbeyond.

Det kunne være rart med en step-by-step, dette skal du gøre før vi ses første gang.

Hej Mads,

Du rammer et søm lige hovedet med dit opslag:

Vi har masser af idéer liggende til forskellige guides, f.eks. til DndBeyond og spiller-guiden til roll20 mangler også lige et kapitel eller to.

I forhold til AL reglerne hvor vi henviser til DMsGuild, så har det to klokkeklare årsager:
    1) DMsGuild er Wizards of the Coasts formellem outlet for deres AL materiale (og andre ting). Derfor ligger der en slet skjult Pavlovsk effekt i at vi henviser til DMsGuild hver gang det drejer sig om noget officielt fra WotC.
    2) DMsGuild opdaterer de dokumenter du “køber” – også de gratis. Det vil sige, når sæson 8 ruller ud over stepperne til september, så opdaterer Wizards (sandsynligvis) indholdet af din Players Pack, så du ikke skal finde den nye version, men blot går ind i dit bibliotek og finder de opdaterede dokumenter derinde. Det er – hånden på hjerte – lidt smart og skaber øget overskuelighed og dermed færre ‘hvor finder jeg den nyeste version’s spørgsmål 🙂

Ang roll20 vs DnDBeyond guides’ne, der rammes vi af at en guide ofte er skrevet af een med passion for produktet. Indrømmet, jeg er næsten religiøst begejstret for DnDBeyond, så jeg sætter mig nok og skriver en guide når jeg har overskuddet i en i forvejen travl hverdag. Omkring roll20, så har vi en kom-igang guide. Den er ikke opdateret med CharacterManceren – faktisk er CharacterManveren aktivt fravalgt i dén guide – og viser ikke indhold, der demonstrerer hvad du får ud af at købe Players Handbook på Roll20. Fra min stol er gevinsten ved PHB på roll20 ikke stor nok til at jeg gider købe PHB for tredje gang. På den måde er guuiden, der allerede findes på sitet, nok til at komme igang på roll20 som spiller.

Når alt dét er sagt, så er det også vigtigt at huske, at roll20 og DnDBeyond er ekstra værktøjer, der går udover kernen i PHB og derfor ikke et must for at spille med. Reelt skal du bare have de gratis basic rules og et sæt terninger samt Players Pack fra DMsGuild, så er du klar til at rulle med 🙂

//Casper

PS: Min hustru er enig med dig: “Kom igang med AL”-guiden – http://www.dnd-al.dk/om-dd/kom-og-spil-med-dd-adventurers-league-danmark/ – er for meget en wall of text. Hun har udarbejdet en punkt-baseret mere overskuelig guide. Den har jeg nu lagt på istedet.

Mads Åkjær
    Participant

Godt arbejde. Den nye guide indeholder det jeg også selv fandt frem til 🙂

P.s. Linket til log guiden virker ikke

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.